Физикалық белсенділік

Жарияланған: 26.10.2017


Дене  белсенділігі дегеніміз не және ол адам денсаулығына қалай әсеретеді? Дене белсенділігі – дененің немесе оның бөліктерінің денедегі немесе оның бөліктерінің бұлшық еттерін қысымы арқылы кеңістіктегі қозғалыс.

Дене  белсенділігінің жетіспеушілігі тек ересектер мен қарттарға ғана емес, балаларға да қатысты. Жалпы урбанизация және қарқынды жаһандану компьютерде отыруға, машиналарда жүруге және жұмысқа немесе мектепте көп уақыт өткізге әкеледі. Спортпен айналысуды айтпағанда, аз қозғаламыз. Сонымен қатар, физикалық белсенділіктің адам денсаулығына әсері өте жоғары. Адамзат жұқпалы аурулардың эпидемиясын тоқтатуды үйренді, бірақ жыл сайын көбірек және кеңінен таралған ауруларды еңсере алмайды: жүрек-тамыр аурулары, қант диабеті және қатерлі ісік аурулары. Бұл маңызды аурулардың дамуында маңызды қауіп факторларының бірі болып табылатын дене белсенділігінің төмен деңгейі.

Сарапшылардың пікірінше, физикалық белсенділіктің төмендеуі сүт безі мен тік ішектің ісіктерінің дамуының негізгі себептерінің бірі болып табылады, олардың 21-25% -ында кездеседі. Сондай-ақ, төмен физикалық белсенділік 2 типті диабеттің дамуына әкелуі мүмкін - жалпы санының 27%.

                Біздің әдеттерімізді өзгертуге не кедергі?

 Біз жұмыста немесе оқуда шамадан тыс шаршайтынымызды айтып, келесі дүйсенбіде немесе келесі айда өзгеремін деп, кейінге қалдыруды және ештеңені өзгертпеу үшін бәрін жасаймыз.Біз үйде бос уақытты компьютерде немесе теледидардың алдында отырамыз және спортпен шұғылдану үшін  уақыт жеткіліксіз деп, өзімізді тыныштандырамыз. Бір нәрсені өзгерту үшін теледидарды немесе компьютердің алдында отырғанша, дене белсенділігі үшін кем дегенде 1-2 сағат уақытты бөлу жеткілікті: саябақта серуендеу, велосипедпен жүру немесе күнделікті таңертеңгі гимнастика.

Кез-келген физикалық жұмыс физикалық белсенділік: өндірістегі жұмыс, бақшасында жұмыс істеу, үйді жөндеу, машинаны жуу, баспалдақпен көтерілу.

Физикалық белсенділіктің негізгі түрлері:

  • 30-40 минут жылдам жүру;
  • велосипед айдау;
  • шаңғымен жүру (бұл да дене белсенділігіне жатады);
  • коньки тебу;
  • түрлі ойындар (футбол, волейбол, баскетбол және т.б.);
  • жүзу;
  • би.

Кез келген физикалық белсенділік түрімен  30-60 минут айналысу керек. Содан кейін ғана мұндай істен денсаулыққа пайда болады.

                           Балалардың физикалық белсенділігі

Қазіргі кезде балалар дұрыс тамақтанудан зардап шегеді, зиянды су қоспалары, оқытуға байланысты стресс, нашар экология, сондықтан балаларға арналған физикалық іс-шаралар маңызды және қажет. Егер сіздің балаларыңыздың денсаулығы туралы алаңдасаңыз, балалық шақта адам ауруларының үлкен пайызы қалыптасатынын есте сақтаңыз. Сондықтан балаға дене тәрбиесі өте маңызды.

 

Балалардың физикалық жаттығулары мен физикалық белсенділігі әр түрлі созылмалы аурулардың, жүрек ауруларының дамуына, қант диабетінің дамуына, остеопороз дамуына жол бермеуге мүмкіндік береді, баланың психикалық дамуының жақсаруына т.б. мүмкіндік береді. Жас  балалардың физикалық белсенділігі болашақ ересектердің әдемі, күшті, сау денесін дамытуға ықпал етеді.

 

Баянауыл аудандық

ҚДСБ басшысы:                          Ишанова Т.Н.

2008-2018 © Баянауыл ауданы әкімінің ресми интернет-ресурсы