Балалардын денсаулығын нығайту және сақтау үшін қант, тұз, транс-майларын азайту.

Жарияланған: 19.10.2017


Балалық – адамның дамуындағы ең маңызды кезеңі, бұл - салауатты, табысты және бақытты өмірдің іргетасы қалайтын кезең. Балалардың денсаулығын дамыту, нығайту және сақтауды қолдау денсаулық пен білім беру және денсаулық сақтау жүйесінің міндеті болып табылады. Жасұрпақтың денсаулығы қазіргі жағдайдығана емес, келешекке арналған болжамды көрсете отырып, қоғамның және мемлекеттің әл-ауқатының маңызды көрсеткіші болыпт абылады.

 

         Сонымен, денсаулықдеген не?

Дүние жүзілік денсаулық сақтауұйымы (ДДҰ) денсаулық- аурудыңжәнефизикалықкемістіктердіңболмауығанаемес, толықфизикалық, ақыл-ой мен әлеуметтікигілік ».

Денсаулығыңыз ғаәсерететін факторлар: Бұлтамақтану, денебелсенділігі, темекішегу, алкогольді (сусындардықоса) ішу, жеке гигиена жәнебасқалар.

         Денсаулыққа әсер ететін барлық факторлардың ішіндегі ең маңыздысы - тамақтану, физикалық құбылыс, темекі, алкоголь (сыраны қоса) және жеке гигиена, тамақтану және физикалық белсенділік.

Тамақтану- дұрыс, ұтымды, толыққанды, теңгерімді болуы керек. Егер дені сау болуды қаласаңыз, уақытты және режим бойынша тамақтан. Балалардыңденсаулығыол - ата-аналарының, оқытушылардыңжәнемұғалімдердіңжұмысы. Мектеп жасында адам өсіп, рухани және физикалы қөзгереді. Оларға жақын ересектердің міндеті сауадамның және дене рухының қалыптасуына көмектесу.

      Қанттың пайдасын және зияндылығын қарастырыңыз.

Қант - қарапайым екі қантты - глюкоза мен фруктозаның комплексі. Бұл заттардың екі молекуласы біріктіріліп, үлкенірек молекуласы сахарозаны құрайды. Адамның ас қорыту жолынаеніп, қант бірден адамның айналасындағы мүшелеріне және ұлпаларына әсер ете бастайды. Сахароза молекуласының бөлінуі кезінде пайда болған қарапайым қанттың екі молекуласы қанға енеді және бүкіл денеде тасымалданады. Мұнда олар жасушаларға еніп, энергия көздері ретінде пайдаланылады.

Денеге қанттың пайдасы мен зияны туралы әңгімелеп береміз, әсіресе глюкоза үшін энергия көзі ретінде өте маңызды: ағзаның барлық энергия шығындарының 80% -ы оның бөлінуімен жабылады.

Дүниежүзілік денсаулық сақтау ұйымының кеңесі бойынша қантты пайдалану, пайдаланған барлық калорилардың 5 % төмендету, бұл 30-дан 50 грамм (жоғарғы жоқ 6-8 шай қасық) болып табылады.

Әсіресе тәтті сусындар түрінде еркін қант тұтыну, кондитерлік (печенье, шоколад, кәмпиттер, тәтті, пирожныйлар, балмұздақ), олар семіздік дамуымен дене салмағының артуына, қант диабеті, тіс кариесіне ықпал етеді. Қантты тұтынуды құрамында қанты жоғары тағамдарды тұтынуды шектеу арқылы азайтылуы мүмкін.

Сусындарда қанттың қанша екендігін қарастырайық? 1 шақпақ қант 5 граммға тең. Мысалы, тәтті газдалған 0,5 л сусыны 55 грамм, бұл қанттың 11 бірлігіне, 0,5 л-27,5 г энергетикалық сусынға сәйкес келеді, яғни. 5,5 тілім қант, тәтті шай 0,5 л - 42,5 грамм, мг 8,5 дана қант, ең көп мөлшері 1 литр Кока-Кола құрайды - 137,5 грамм, яғни i.e. 27,5 қант және т.б.

Есіңізде болсын! Тәтті газдалған сусындар, тәттілер түрінде еркін қанттарды тұтыну семіздік пен қант диабетінің дамуымен бірге салмақтың өсуіне ықпал етеді.

Ашық қант туралы әңгімелеп айтқанда, өндірушілер, аспаздар немесе тұтынушылар тамақ өнімдеріне және сусындарға қосылып, бал, сироп, жеміс шырындары және жеміс шырынының концентраттарына қатысатын моно және дисахаридтер болып табылады.Еркін қант тұтыну, әсіресе тәтті газдалған сусындар түрінде, тәттілер семіздік пен қант диабеті дамуымен артық салмақты дамытуға ықпал етеді. Денеге ену азық-түлік пен сусындардың жоғары мөлшерін (мысалы, газдалған сусындар, кәмпиттер, тамақ өнімдері және т.б.) шырындардың, жемістер мен көкөністерді орнына тұтынуды шектеу арқылы азайтылуы мүмкін.

Халық арасында, әсіресе жасөспірімдер мен жастар арасында танымал сусын Coca-Cola болып табылады. Құрамы: тазартылған газдалған су; қант; табиғи бояғыш карамель; қышқылды реттегіш, ортофосфор қышқылы; табиғи дәмі; кофеин.

2011 жылдың қаңтарында карамель бояғыштарында 4-метилимидазол, ықтимал канцерогендер (Калифорния) тізіміне енгізілген.

Алкогольсіз сусындардың ішінде, әсіресе Кока-Колада, қанттың ең жоғары мөлшері, яғни, қанттың ең жоғары мөлшері. 1 литр, -137,5 грамм, яғни 27,5 дана қантқа теңестіріледі, бұл ұйқы безінің жүктемесіне және қант диабетінің дамуына әкеледі.

Жеміс қанты қанша? Мысалы, алма үлкен (223 г) -23 грамм, үлкен қызғылт сары (270 г) -23 грамм, жүзім 1 сорпа (126 г) -20 грамм, 1 банан (140 грамм) - 17 грамм және т.б. Денсаулықты нығайту және сақтау үшін пайдалы жемістер, алайда, жеміс тұтыну мөлшеріне назар аударыңыз.

Енді тұзды тұтынудың пайдасы мен зияндарын қарастырыңыз.

Дүниежүзілік денсаулық сақтау ұйымы тәулігіне 2-5 граммнан артық емес тұзды қабылдауды ұсынады.

Дененің көптеген тіндерінде, мысалы, қан плазмасы, микроэлементтер (Na) енгізілген. Сондықтан тағаммен тұзды қабылдау дененің күнделікті қажеттілігін толықтырады. Егер тұздың күнделікті тұтынылуы асып кетсе, ол ағзадағы сұйықтықтың сақталуына әкеліп, ісінудің пайда болуына және артериалды қысымның артуына әкеліп соқтырады.

Танымал ұлттық тұздалған өнімдер: ет, қазы, құрт, ірімшік және тұздылар (қияр, қызанақ, консервіленген салаттар және т.б.), чипсы, кириешки, тұздалған крекер,  тұзды тағамдарды шектеулі мөлшерде жеуге болаты!

Тұзды тұтыну

«Снек» ұғымы әртүрлі өнімдердің үлкен тобын құрайды – шоколадтардан,  кептірілген ет және жаңғақтарға дейін біріктіреді. Снектер сегменті  тез тамақтану нарығында ең перспективалы болып табылады. Бұл азық-түлік тағам ретінде ұсынылатын өнімдермен ұсынылған, әдеттегі тәттілерді жаңғақ және құрғақ жемістермен алмастыруға болады, бұл салауатты өмір салтын қалыптастыруға және денсаулықты нығайтуға мүмкіндік береді.

Мысалы, 80 грамм тұзды тағамдар 5 г тұзды (бір шай қасық ) қамтиды - пияз сақиналары, кириешки, чипсы, крекер және т.б.

 

Тұзды қалыпты және төменгі деңгейге дейін төмендету жыл сайын әлемде 2,5 миллион адамның өмірін сақтайды. Инфекциялық емес аурулардың (жүрек ауруы, қант диабеті, қатерлі ісік ауруы) қаупін азайтады, миокард инфарктісінен және инсульттен мүгедектікті азайтады, катарактарды дамытуға жол бермейді, организмдегі судың тепе-теңдігін сақтайды, ісінуді жеңілдетеді және артық сұйықтықты кетіреді.

Есіңізде болсын! Осы ұсыныстарды орындау арқылы сіз ұзақ, салауатты өмір сүруге мүмкіндік аласыз.

 

                    Транс майлары деген не?

Транс майлары - бұл қанықпаған май қышқылдарының бір түрі,

табиғи және жаратылған болуы мүмкін жасанды түрде. Табиғи транс майлары жануарлардан алынатын өнімдерде (мысалы, мал, қой, ешкіден ет және сүт өнімдері) кездеседі.

Жасанды транс майлар өнімдері пісірілген өнімдерде (пирожныйлар, печенье, пирожныйлар және қопсытқыштар), печенье, қуырылған тамақ өнімдерінде (француздық картоп, тауық бәліштері), попкорндарда, бөртпелерде кездеседі.

                     Транс майлар неге зиянды?

қан холестерин арттыру және т.б. жүрек аурулары, қант диабеті, семіздік, сүт безінің қатерлі ісігі, Альцгеймер ауруы, өт тас, 23% -ға нәтижесінде транс майларды тұтыну энергиясын 2% -ға дамуына ықпал өнеркәсіп өндірісінде Транс майлар қауіпті, өлім қаупін арттырады миокард инфарктісі.

Транс майлар фри картобы, чизбургер, гамбургерлер, балмұздақ, попкорн, чипсы, крекер, пирожныйлар, печенье, тоқаштар, печенье, кекстерде болады.

 

ДСҰ ұсынысы бойынша адам күн сайын 400-ден 700 грамм жеміс-жидек пен көкөністі тұтынуы керек.

Көкөністер мен жемістер жүрек-тамыр жүйесі ауруларының, рак ауруларының және микроэлементтердің кемшіліктерінің алдын алуда маңызды рөл атқаратындығын білу керек. Олар витаминдер, минералдар, крахмал, көмірсулар және диеталық талшықтар көздері болып табылады. Көкөніс өнімдері адам ағзасының қалыпты өміріне қажет.

 

Адамдық тамақтануында өсімдіктер, жеміс-жидек және көкөніспен қаныққан сайын неғұрлым әртүрлі және бай болса, көптеген ауруларды емдеуге мүмкіндік көп. Сонымен қатар, өсімдік тағамдары көптеген ауруларға қарсы жақсы алдын-алу болып табылады, бұл организмнің, әсіресе баланың әртүрлі инфекцияларға қарсы тұруын, зиянды физикалық және химиялық факторлардың жағымсыз әсерлерін арттырады.

Жас және өңделген көкөністер асқазан шырыны секрециясының күшті стимуляторлары болып табылады және осылайша ағзадағы белоктар, майлар мен көмірсулардың толық ас қорытылуына ықпал етеді. Әсіресе асқазанда сәбізінің, қиярдың, қырыққабаттың, сондай-ақ, қарбыз шырынын ас қорыту процесін күшейтеді.

                         

                        Дұрыс тамақтану дегеніміз не?

Бұл сіз күнделікті көкөністер, үрме бұршақ (мысалы, жасымық, бұршақ), жаңғақтар және тұтас дәндер (мысалы, өңделмеген жүгері, тары, сұлы, бидай,  күріш).

Жемістер мен көкөністерді, маусымдық кезеңде жеуге болады.

 

Денеге көмірсулар мен майлардағы ақуыздардың қажеттілігі.

Кәдімгі жақсы көңіл-күй, сергектік және оң көңіл-күй үшін, біздің денемізге жеткілікті және оңтайлы мөлшерде калорияғана емес, сондай-ақ жақсы әзірленген дұрыс тамақтану арқылы оңай қол жеткізілетін маңызды қоректік заттардың қатынасы қажет. Дененің қалыпты жұмысын қамтамасыз ету ең маңызды қоректік заттардың, атап айтқанда протеин 1: 3: 5 ақуыздар, майлары мен көмірсуларының қатынасына тікелей байланысты.

Ақуыздар - біздің дененің негізгі құрылыс материалы, бірақ олар сонымен қатар гормондардың, ферменттердің және антиденелердің негізі болып табылады. Осылайша, олардың қатысуынсыз өсу, көбею, асқорыту және иммундық қорғаныс процестері мүмкін емес.

Ақуызға бай ет, балық, жұмыртқа, сүт өнімдері (сүзбе), уылдырық бар.

 

Май - бұл энергия көзі,сондықтан майдың алмасуын реттеу өте маңызды. Біздің ағзамызда май құрылымдық түрде бар - жасушалардың протоплазмасына енеді, ал қосалқы түрінде - тіндерге, соның ішінде тері астына қойылады.

Жануарлардан шыққан майда кілегей, ішкі, шошқа майы), өсімдік майы (мақта, зәйтүн, күнжіт және т.б.) бар.

 

Көмірсулар адам денесінің қажеттіліктерін қамтамасыз ететін энергияның негізгі көзі болып табылады. Көптеген көмірсулар майға айналуына, холестеринді гиперөніміне, семіздік дамуына, атеросклерозға және қант диабетінің пайда болуына себепші болады.

Ұн өнімдерінде (тоқаштар, май өнімдері, жарма) бар.

Минералды заттар (кальций, фосфор, темір) ағзаға зат алмасуға қажет.

Су - тамақсыз адам бірнеше апта бойы өмір сүре алады, бірақ сусыз бірнеше күн ғана қалады. Сондықтан тәулігіне 1 литрге газсыздандырылмаған су ішіңіз!

 

            Дене белсенділігінің артықшылықтары

  • жалпы холестерин деңгейін төмендетеді және атеросклероздан туындаған ауруларды дамыту тәуекелін төмендетеді;
  • дене салмағын төмендетуге көмектеседі және семірудің дамуына жол бермейді;
  • тромбоздың пайда болу қаупін азайтады;
  • әл-ауқатты, көңіл-күйді жақсартады және стресс пен депрессияға төзімділікті арттырады;
  • остеопорозды және сүйектің сынуын болдырмайды;
  • тірек-қимыл аппаратының ауруларының қаупін төмендетеді;
  • жүрек-тамыр жүйесі ауруларының қаупін төмендетеді;
  • түрлі локализациядағы қатерлі ісіктерді азайтады;
  • қант диабеті, бронх демікпесі қаупін төмендетеді

 

 

 

 

Баянауыл аудандық ҚДСБ балалар мен білім беру

объектілерінін  қадағалау  бөлімі.

 

2008-2018 © Баянауыл ауданы әкімінің ресми интернет-ресурсы